5 Haziran 2015 Cuma

Hafta 12- Öğretme Etkinlikleri Yönetme ve Değerlendirme (Dersi Yayınlama ve Değerlendirme)


Bu hafta öğrenme platformları, geleneksel ve açık kaynak ÖYS'ler, Moodle ve diğer açık kaynak ÖYS'ler, sınırlı ya da bağlantısız ortamları ele aldık. e-Öğrenme dersimi iSpring Presenter 7 ile SCORM Paketi oluşturdum ve Moodle'da ders açıp SCORM Paketini yükledim. Moodle'daki dersime buradan ulaşılabilir.Dönemin başından bu yana takip ettiğimiz ADDIE modelinin bu hafta uygulama ve değerlendirme aşamaları yapılacaktır.

Çevrimiçi bir dersin başlıca bileşenleri şunlardır:

  • Başlama vuruşu
  • Ders öncesi öğrenme aktiviteleri
  • Öğrenme olayları döngüsü
  • Son ölçme 
  • Geri dönüt ve sonuç

e-öğrenmede etkileşimin sağlanabilmesi için derste bir takım araçlar bulunmalıdır. Bunların başlıca örnekleri; wiki, tartışma forumu, e-mail, blog, webcast, chat, anlık mesaj...

Kirkpatrick'e göre değerlendirme 4 aşamadan oluşmaktadır:

1.öğrenen tepkileri
2.öğrenme
3.davranış
4.sonuçlar

Dolayısıyla dersin hangi amacının değerlendirileceğine göre uygulanan test tipi de değişecektir.

3 çeşit öğrenme platformu kavramı vardır:
1.VLEs (Virtual Learning Environments)=Sanal Öğrenme Ortamları-Blackboard, Moodle.
2.LMSs (Learning Management Systems)=Öğrenme Yönetim Sistemleri-Docebo, open Elms,OLAT
3.LCMSs (Learning Content Management Systems)=Öğrenme İçerik Yöneim Sistemleri


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder