2 Nisan 2015 Perşembe


Hafta 5-Etkileşimli İçerik Tasarımı

 (İçerik hazırlama ve Storyboard Oluşturma)

Bu haftaki okumalarımda e-öğrenme ortamlarında tasarlanan etkileşimli derslerin yapısını, içerik sunum tekniklerini, düzenini, medya öğelerinin eklenmesini, alıştırma ve testlerin geliştirilmesini incelerken kullandığım kaynaklar aşağıda yer almaktadır.


  • E-learning methodologies - A guide for designing and developing e-learning courses, 5. Preparing content, Sayfa: 58-61.E-learning methodologies - A guide for designing and developing e-learning courses, 6. Creating storyboards, Sayfa: 62-89. (http://www.fao.org/docrep/015/i2516e/i2516e.pdf

e-Öğrenme Ders İçeriği

Bir e-öğrenme ders içeriği hazırlanırken dikkate alınması gereken en önemli nokta geleneksel öğretimde kullandığımız içeriği olduğu gibi webe aktarmak suretiyle etkileşimli bir materyal elde edemeyeceğimizdir. Örneğin bir sunuyu ele alalım. Geleneksel öğrenmede sunu kullanılırken öğretim elemanı kendi yorumları, açıklamaları, verdiği örnekler ve dipnotlarla salt bir slaytı sunarak da dersi daha interaktif bir hale getirebilir. Ancak aynı sunuyu e-öğrenme ortamında sunacak olursak istenen ölçüde bir e-öğrenme materyali sunmuş olmayız. Bunun nedeni de içeriğin yorum ve dipnotlar açısından noksan kalacak olmasıdır. e-öğrenme yüzyüze öğrenmeden farklıdır ve dolayısıyla farklı bir format gerekmektedir. Öğrenenlerin kendi kendilerine öğrendikleri bu süreçte, e-öğrenme içeriği hazırlanırken yönergelerin yeterli, açık ve anlaşılır olmasına dikkat edilmelidir. Ayrıca bir e-öğrenme dersi 30 dakikayı aşmamalıdır. İçerik geliştirilirken hedefle içeriğin birbirine paralel olup olmadığına, içerikte kullanılacak olan dile, ne kadar detaylı bir anlatım yapılacağı, hangi örneklerin verileceği gibi bir çok nokta dikkate alınmalıdır. Örneğin; içeriğin dili herkes tarafından anlaşılacak biçimde basit, kültür ve cinsiyet gibi hassas noktalara da duyarlı olmalıdır.

Storyboard Oluşturma

e-öğrenmedeki bir storyboard, öğrenme hedefleri, giriş, içerik, uygulama ve özet gibi bölümler içerir. Örnekler, alıştırmalar, medya unsurları ve metinlerin birleşimi dersin temelini oluşturmaktadır. İçerik aktarılırken, hikaye anlatma, senaryoya bağlı yaklaşımlar, gösterip yaptırma gibi çeşitli teknikler kullanılmaktadır. İçeriği zenginleştirmek adına görsellerden ve örneklerden yararlanmak gerekmektedir. Bu bilgiler doğrultusunda hazırladığım storyboard çalışmama buradan ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder