23 Mart 2015 Pazartesi


Hafta 4-e-Öğrenme Dersi Tasarımı

 (Öğretim, medya,değerlendirme ve dağıtım stratejileri tanımlanması)

Bu hafta üzerinde çalışmakta olduğumuz e-öğrenme dersi tasarımının öğretim yöntemleri, dağıtım stratejisi ve değerlendirme stratejisi aşamaları üzerinde durduk. Konuyla ilgili özetimi yazarken yararlanmış olduğum kaynak:


Geçtiğimiz hafta tasarım sürecinin 
a)Öğrenme Hedeflerinin Belirlenmesi
b)Ders Diziliminin Değerlendirilmesi aşamalarına değinmiştik.

Bu hafta tasarım sürecinin diğer aşamalarına incelenecektir.
2.Tasarım
c)Öğretim Stratejilerinin Belirlenmesi: Ders tasarımı için kullanılabilecek üç yöntem bulunmaktadır. Bunlar; açıklayıcı yöntem, uygulamalı yöntem ve işbirlikçi yöntemdir. Bu yöntemler dersin içeriğine uygun olarak harmanlanmak suretiyle kullanılabilir.
  • Açıklayıcı yöntem: Öğrenenlere bilgi sunulması esasına dayanır. Bunun sağlanabilmesi adına sunum, örnek olay çalışmaları, çalışılmış örnekler ve demonstrasyonlar kullanılır. Bu yöntemin temelini öğrenenin okuması, dinlemesi ve izlemesi gibi etkinlikler oluşturur. Bilgi sunulduktan sonra öğrenmenin etkililiğini ölçmek amacıyla test ya da alıştırmalar uygulanabilir.
  • Uygulamalı yöntem: Bilginin sunularak öğretilmesinden ziyade öğrenenlerin öğrenme sürecine etkin şekilde katılımlarıyla öğrenmenin sağlanması hedeflenir. Demonstrasyon, rol yapma, proje çalışması, simülasyon ve oyunlar bu yöntemde kullanılan uygulamalardır.
  • İşbirlikçi yöntem: Öğrenenlerin işbirliği ile görevleri yerine getirmesi ve bilgi paylaşımı esasına dayanır. Kılavuzla tartışma ve akranların birbirinden öğrenmesi kullanılabilir. Süreç içerisinde öğrenenlerin birbirleri ve öğretenle diyalog kurarak sosyalleşmesi sağlanır.
d)Dağıtım Stratejilerinin Belirlenmesi: Öğrenenlerle ilgili, öğrenenin dağıtım kanalındaki rahatlığı, teknik bilgi düzeyi ve uygun zamanları göz önünde bulundurulmalıdır. Teknolojik yönden ise, öğrenin bilgisayarının alt yapısının yeterliliği ve bağlantısı düşünülmelidir. Ayrıca organizasyonun yeterliliği de dağıtım stratejisini etkileyen faktörlerdendir.

e)Değerlendirme Stratejilerinin Belirlenmesi: Değerlendirmenin amacı belirlenir. Dersten önce, dersten sonra ya da bir önceki dersin kalitesini değerlendirme amacıyla bir strateji belirlenmelidir. Bu amaç tanımlanmalı ve kazanımları ölçen uygun testle değerlendirme yapılmalıdır. 


e-Öğrenme Projesi
Analiz Raporu 2


Öğretim Stratejilerinin Belirlenmesi: Öğrencilere konular pdf dosyaları ve powerpoint sunuları ile anlatılacak. Sonrasında öğrencilere anlatılan konularla ilgili gramer alıştırmalarının bulunduğu çalışma sayfaları verilecek. Ayrıca öğrenciler çalışmalarını bitirdikten sonra cevap anahtarı öğrencilere sunulacaktır.

Dağıtım Stratejilerinin Belirlenmesi: Öğrenciler mevcut durumda moodle platformu üzerinden asenkron çalışmalar yapmaktadırlar. Söz konusu platformla ilgili herhangi bir teknik sorun bulunmaması dolayısıyla çalışmalar bu platformdan yürütülmesine devam edilebilir.

Değerlendirme Stratejilerinin Belirlenmesi: Programın öğrenme hedefi, öğrencilerin gramer teorik bilgilerini ve pratik uygulamalarını geliştirmektir. Süreç içerisinde yapılacak iki adet online kısa sınavla değerlendirme yapılacaktır. Bu kısa sınavların her birinde öğrencinin soruları cevaplayıp sınavı bitirmesi için üç uygulama hakkı bulunmaktadır. Yapılan üç uygulamadan en yüksek puanlı olanı değerlendirmeye alınacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder