3 Mart 2015 Salı


Hafta 1- e-Öğrenmeye Giriş ve Kişisel Öğrenme Ortamı Oluşturma


Uzaktan Eğitim Yüksek Lisans Programı UZE 548 Kodlu e-Öğrenme Malzemelerinin Geliştirilmesi dersine dair verileri paylaşmak üzere açmış olduğum bu blog sayfasında bu haftanın konusu;
  • Kişisel Öğrenme Ortamları Nedir?
  • Kişisel Öğrenme Ortamlarına Giriş
  • Kişisel Öğrenme Ortamları başlıkları altında toplanabilir.
Bu hususlara dair yapılan okumalara ise aşağıdaki adreslerden ulaşılabilir.

 M.E. Mutlu, Ö. Yılmazel (Ed.), e-Öğrenme Ünitesi, Temel Bilgi Teknolojileri II Ders Kitabı, 98-122 pp., Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayınları, ISBN:978-975-06-1647-1, 2013 (http://personalis.wikispaces.com/file/view/Temel_bilgi_teknolojileri_II.pdf/541288090/Temel_bilgi_teknolojileri_II.pdf)

Kişisel öğrenme ortamları terimi ilk olarak 2001 yılında Oliver ve Liber'ın bir makalesinde kullanılmıştır (Buchem,Attwell&Torres,2011). Kişisel öğrenme ortamları ifadesi ilk olarak sanal öğrenme ortamlarına yönelik tartışmalarla başlamış ve 2004 yılından itibaren Web 2.0'daki gelişmelerle olgunlaşmıştır.

1990lı yılların sonu itibariyle başlayan bu süreç şu şekilde işlemiştir:
  • Kitle iletişim teknolojilerine (radyo & televizyon) dayalı dönem
  • Bilgisayar destekli eğitim (eğitsel oyunlar & öğretici ders yazılımları)
  • internet tabanlı eğitim dönemi (wiki & blog siteleri, sosyal ağlar, video paylaşım siteleri, 3D ortamlar & bulut bilişim )
  • mobil öğrenme dönemi (akıllı telefonlar, el bilgisayarları, e- kitap okuyucuları & bulut bilişim)
Kişisel öğrenme ortamları ile ilgili yayınlar ise 2006 yılında yaygınlık göstermeye başlamıştır. Önceleri proje, çalıştay vb. şekilde varlık gösteren kişisel öğrenme ortamları tabiri bu tarihten itibaren akademik yayınlarda da kendine yer bulmaya başlamıştır.

Bilgi ve öğrenme önem kazandıkça bilginin nasıl sunulduğu ve öğrenene nasıl uyarlandığı soruları da önem kazanmaya başlıyor. Teknolojik yenilikler hız kesmeden yoluna devam ederken, e-öğrenme çözümleri de çeşitlenerek karşımıza çıkıyor. Bu yaklaşımlar; bilgisayar tabanlı eğitimden, internet tabanlı eğitime; senkron eğitimden, mobil öğrenmeye; karma eğitimden, sosyal öğrenmeye kadar farklı özelliklerde uygulamaları kapsar.

e-Öğrenmeyi bireyin arzu ettiği bilgiye ulaşmasını sağlayan ve bunu yaparken teknolojiyi işe koşan her türlü ortam olarak değerlendirebiliriz. Bu kapsam dahil edebileceğimiz diğer ortamlar ise şunlardır:
  • Flash ve HTML Tabanlı İçerikler
  • Videolar
  • Destek Materyalleri
  • Sosyal Öğrenme
  • Sanal Sınıflar
  • Sınav Modülü





1 yorum: