Hafta 1- e-Öğrenmeye Giriş ve Kişisel Öğrenme Ortamı Oluşturma
Uzaktan Eğitim Yüksek Lisans Programı UZE 548 Kodlu e-Öğrenme Malzemelerinin Geliştirilmesi dersine dair verileri paylaşmak üzere açmış olduğum bu blog sayfasında bu haftanın konusu;
- Kişisel Öğrenme Ortamları Nedir?
- Kişisel Öğrenme Ortamlarına Giriş
- Kişisel Öğrenme Ortamları başlıkları altında toplanabilir.
Bu hususlara dair yapılan okumalara ise aşağıdaki adreslerden ulaşılabilir.
M.E. Mutlu, Ö. Yılmazel (Ed.), e-Öğrenme Ünitesi, Temel Bilgi Teknolojileri II Ders Kitabı, 98-122 pp., Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayınları, ISBN:978-975-06-1647-1, 2013 (http://personalis.wikispaces.com/file/view/Temel_bilgi_teknolojileri_II.pdf/541288090/Temel_bilgi_teknolojileri_II.pdf)
- http://kisiselogrenmeortamlari.blogspot.com/2012/06/kisisel-ogrenme-ortamlarna-giris.html
- http://kisiselogrenmeortamlari.blogspot.com/2012/06/kisisel-ogrenme-ortam-nedir.html
- http://kisiselogrenmeortamlari.blogspot.com/2012/06/kisisel-ogrenme-ortamlar-2001-2006.html
Kişisel öğrenme ortamları terimi ilk olarak 2001 yılında Oliver ve Liber'ın bir makalesinde kullanılmıştır (Buchem,Attwell&Torres,2011). Kişisel öğrenme ortamları ifadesi ilk olarak sanal öğrenme ortamlarına yönelik tartışmalarla başlamış ve 2004 yılından itibaren Web 2.0'daki gelişmelerle olgunlaşmıştır.
1990lı yılların sonu itibariyle başlayan bu süreç şu şekilde işlemiştir:
- Kitle iletişim teknolojilerine (radyo & televizyon) dayalı dönem
- Bilgisayar destekli eğitim (eğitsel oyunlar & öğretici ders yazılımları)
- internet tabanlı eğitim dönemi (wiki & blog siteleri, sosyal ağlar, video paylaşım siteleri, 3D ortamlar & bulut bilişim )
- mobil öğrenme dönemi (akıllı telefonlar, el bilgisayarları, e- kitap okuyucuları & bulut bilişim)
Bilgi ve öğrenme önem kazandıkça bilginin nasıl sunulduğu ve öğrenene nasıl uyarlandığı soruları da önem kazanmaya başlıyor. Teknolojik yenilikler hız kesmeden yoluna devam ederken, e-öğrenme çözümleri de çeşitlenerek karşımıza çıkıyor. Bu yaklaşımlar; bilgisayar tabanlı eğitimden, internet tabanlı eğitime; senkron eğitimden, mobil öğrenmeye; karma eğitimden, sosyal öğrenmeye kadar farklı özelliklerde uygulamaları kapsar.
e-Öğrenmeyi bireyin arzu ettiği bilgiye ulaşmasını sağlayan ve bunu yaparken teknolojiyi işe koşan her türlü ortam olarak değerlendirebiliriz. Bu kapsam dahil edebileceğimiz diğer ortamlar ise şunlardır:
- Flash ve HTML Tabanlı İçerikler
- Videolar
- Destek Materyalleri
- Sosyal Öğrenme
- Sanal Sınıflar
- Sınav Modülü
...
YanıtlaSil